Afsluiting vd vakantie

26 juni 2019 - Thuis, Nederland

Hallo allemaal,

Alweer het laatste verhaal, de vakantie is ten einde gekomen. We hebben het fantastisch gehad, mooie plaatsen, natuur, gebouwen, zee, strand en vooral mooie kliffen gezien. Wat zijn die kliffen imponerend en soms zo hoog... sprookjesachtig mooi om te zien.

We hebben ontzettend veel gereden, zo een 2300 km vanaf de dag van vertrek tot thuiskomst. Het heeft ons niet verveeld en soms kwam je ogen te kort en wist je niet waar je eerst moest kijken. Vaak gestopt om de beentjes te strekken en om wat te eten en te drinken. Leuke restaurantjes langs de weg en de mensen stuk voor stuk super vriendelijk en behulpzaam.

Voor de overnachtingen hadden we diverse B&B uitgezocht waarvan de meeste zonder ontbijt waren. Hoezo B&B? Gelukkig zaten we meestal in een stadje en konden we ‘s morgens in een restaurantje terecht voor een heerlijk English breakfast met een soepkom koffie haha. Zulke grote bekers, wel lekkere koffie en gelukkig geen oploskoffie.

Voor donderdag hadden we nog geen overnachting geboekt en dit keer zouden we een hotelletje nemen met alles erop en eraan. We kwamen in het Holiday Inn terecht en het was fantastisch daar. Heerlijke bedden, een eigen badkamer en een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad, dat was lekker! Daarnaar naar Wallasey naar Mark en Karen. Een heerlijk weekend gehad, lekker geslapen en Karen had beide ochtenden een lekker Engels ontbijt gemaakt. Lieve mensen zijn het en ook enorm gastvrij. Heerlijk samen en met nog anderen vrienden uitgeweest in Liverpool. Wat een geweldige stad is dat! Het weer zat mee,lekker warm en zonovergoten. De dagen ervoor hebben we redelijk weer gehad, èèn dag regen en die dag als rustdag gebruikt.

Zondagmiddag afscheid genomen van Karen, Mark was eerder weggegaan samen met zijn dochter om zijn kleinzoon in Wales op te halen. Ruim vier uur onderweg naar ons laatste Hotel in Reading en maandag om tien uur richting Dover gereden. We kwamen om 14 uur aan en konden meteen inchecken voor de boot. Boot vertrok om 16 uur en In tegenstelling met de heenreis was het super rustig op de boot. Om 18 uur kwamen we aan in Duinkerke (Frankrijk) Gaspedaal ingetrapt en koers richting Almere ingezet. In België nog getankt en vlak over de grens in Nederland even een koffiestop gehad. Daarna vol gas richtig Appelboomhof en om 23:45 uur waren we thuis.

Weer heerlijk geslapen in ons bed en gezien het weer vielen we met onze neuzen in de boter. Wauw wat was het warm dinsdag, wel een goede temperatuur om de vele was die we de afgelopen dagen hadden opgespaard  weg te werken. Alles weer schoon in de kast. Nu we niets meer hoefde merkte we hoe moe we eigenlijk waren.  Het is het allemaal waard geweest, een echte aanrader.

De vakantie is ten einde en zo ook mijn verhalen. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben? September gaan we naar Spanje en mogen jullie weer gezellig meelezen.

Bedankt voor de reacties en tot een volgende keer!

Groetjes,

Branca en Simon

1. Wil:
    26 juni 2019
    Branca en Simon bedankt voor de leuke Vakantie verhalen dikke kus