Laatste dagen van de vakantie

25 juni 2019 - Duinkerke, Frankrijk

Hallo allemaal,

Het is nu maandag 24 juni en vanavond zijn we weer lekker thuis.

We hebben een geweldig leuk weekend gehad met Karen en Mark en nog anderen vrienden.

Vrijdag eerst vanuit Chester naar Wallasey gereden, dat was een klein stukje. Het was heerlijk weer en een warm welkom bij Karen en Mark thuis. Eerst heerlijk in de tuin gezeten, daarna gegeten en toen naar de pub. Daar zouden we Pete en Rachel, John en Pauline zien. Een super gezellige avond gehad en de nodige viertjes gedronken. Om 2 uur lagen we moe maar voldaan in bed.

De volgende dag stond Liverpool op het programma en nog steeds stralend mooi weer. We zijn met de ferry de Mercey over gegaan, een heerlijk vaartochtje met een mooie sky line van Liverpool.

Eerst een stukje gewandeld en daarna de bus gepakt naar Liverpool Cathedral. Een gigantisch mooie, imposante kerk en net een eeuw oud. Ik zal er wat foto’s van posten. Daarna zouden we Pete ergens ontmoeten, hij belde met Mark om te vragen wat we wilde drinken. Hij zat ergens in een pub op ons te wachten en toen we binnen kwamen stonden de drankjes al op tafel.

Even gezellig gezeten om vervolgens naar een restaurant te gaan om wat te happen. Daarna naar de Cavern club. De club waar de Beatles vaak speelde toen ze nog niet bekend waren. Ze zijn daar trouwens later ontdekt en de rest is bekend. Heel liverpool draait om de Beatles.

Mark had kaarten geregeld want de Beatles look a like zouden daar die avond optreden. Een groep die de Beatles behoorlijk evenaren en bovendien in oktober naar Nederland komen voor een optreden in Hengelo.

Wat hebben we genoten en wat waren ze goed! Het was binnen vreselijk warm en zeker na een paar biertjes, dans en mee gelal. Ik had geen droge haar meer op mijn hoofd, zo zweten. Dat mocht de pret niet drukken. Wat een drukte daar in de stad en zo gezellig. Daar kan Amsterdam nog wat van leren. Een ieder doet gek op zijn manier en niemand die zich daar aan stoort, geen geklier, vandalisme of wat dan ook. Jong en oud alles door elkaar heen en wat een saamhorigheid.

Om 23 uur was het optreden afgelopen en zijn Karen en ik met Lisa meegereden in de auto. Lisa is de dochter van Karen en Mark en een schat van een meid. Zijn heeft ons afgezet in een pub in Wallasey. De rest ging met de bus en zouden we daar weer ontmoeten. Effin, zitten we buiten op ze te wachten, ik gelijk sigaretje roken en wie maar niet kwamen waren de mannen. Zitten ze al binnen met een biertje op ons te wachten haha. Weer om 2 uur in bed maar wat een te gekke dag hebben we gehad. Zondag lekker uitgeslapen, een lekker Engels ontbijt van Karen gehad, nog wat zitten uitbuiken en daarna de spullen gepakt en op weg richting het Zuiden voor de laatste overnachting in Reading. Wat een doods hotel, niet slecht maar zo stil, stonden vier auto’s en het was best een groot hotel. We hoopte daar te kunnen eten, maar de keuken is ja hoor toevallig op zondags gesloten. Via maps een restaurantje verder op aan de overkant gevonden. En ook nog  een goed restaurant, een heerlijke steak gegeten. Om 23 uur gaan slapen en ik was om half 6 alweer klaar wakker. Zo is het de hele week wel beetje gegaan. Uit gecheckt en op weg naar Dover waar we om 14.30 moesten zijn om in te checken voor de overtocht naar Duinkerke. We waren daar om 14 uur en konden al inchecken. Om 16 uur is de boot gaan varen en nu zitten we in een restaurantje en gaan een lekkere hamburger eten, althans ik hoop dat ie lekker is.

Ondertussen kijk ik naar buiten waar niet veel te zien is door de mist. Het was regenachtig toen we Dover verlieten. Ik zag dat het in Duinkerke mooi weer was dus kijken we daar maar naar uit. En ik kijk er weer naar uit om lekker thuis te zijn. We hebben de tijd van ons leven gehad en ontzettend van Engeland genoten, maar tis ook weer fijn om thuis te komen. Voorlopig nog niet want er staat nog een rit te wachten als we om 19 uur locale tijd van boord komen. Hopelijk rond 23 uur thuis te zijn.

Morgen de rest.

Groetjes van ons