6, 7, en 8ste dag

21 juni 2019 - Chester, Verenigd Koninkrijk

Woensdag hebben we Bath verlaten, daar een rust dag gehad en was echt wel even nodig. Bovendien regen, dus een mooiere dag hadden we er niet voor uit kunnen kiezen.

Ongemerkt rijden we heel wat kilometers, denk dat we nu op zo een 1200 km zitten. Allemaal de moeite waard, het is een prachtig land met schitterende landschappen, heuvels en dalen en nu het lente is prachtig van kleur.

Woensdag zijn we naar Banbury gereden, ongeveer 200 km van waar we zaten. Onderweg stoppen we vaak en drinken ergens koffie en eten een hapje. Ontzettende vriendelijke mensen hier, erg behulpzaam. Om 13 uur kwamen we bij Phil aan, de broer van Mark. Hij heeft twee jaar geleden een prachtig oud landhuis gekocht met een enorme tuin. Wat een mooi huis en die tuin... ongelofelijk wat enorm en zo mooi met prachtige planten en bloemen.

‘s Middags zijn we naar wat mooie dorpjes gereden en daar heerlijk geluncht en de pub bezocht.

En ‘s avonds heerlijk gegeten is een pub bij hem om de hoek. Daar hebben we geslapen en de volgende dag na het ontbijt vertrokken richting Chester. Ook weer een uurtje of drie rijden, maar alles via provinciale wegen gereden, onderweg een paar keer gestopt en al met al er een uurtje of vijf over gedaan.

We hadden dit keer een hotel geboekt want de B&B, pub inn waren we een beetje zat geworden. Ik wilde nu wat meer privacy en alle nodige faciliteiten op de kamer. Geen trap op of af om ergens naar een toilet te moeten. Het was een goed hotel, geen overbodige luxe, maar alles aanwezig en schoon. We zaten in het Holiday Inn, een soort vd Valk en ze zitten hier ook door heel het land.

Uitchecken tussen 7 en 12 uur, dus rustig aan doen.

We zijn ‘s avond naar de oude binnenstad geweest, die deels omheint is door oude muren die dateren van een eeuw naar Christus en nog steeds in tact zijn. Het was imposant om daar doorheen te lopen. Omringt door een groot winkelcentrum. Denk dat het daar overdag behoorlijk druk zal zijn. Er was een park aangelegd van overblijfsels uit de Romeinse tijd, echt mooi gedaan en best groot, er stond zelfs nog een groot deel van een badhuis. Natuurlijk naar de river Dee gelopen, geweldig om te zien. Best wel toeristische trekpleister.

Het is nu de inmiddels de 8ste dag van ons verblijf het is 8:30, net in de tuin een sigaretje gerookt. Het weer is veelbelovend het zonnetje lacht ons toe. Straks lekker ontbijten en op ons gemak richting Karen en Mark in Wallasey (Liverpool). Vanavond naar de pub met ons anderen vrienden erbij dus dat wordt weer een feestje. Voor morgen heeft Mark kaarten geregeld voor de Cavern club, de club waar de Beatles als onbekend bandje vaak speelde en uiteindelijk ontdekt zijn. Het is een gigantische kelder waar je in te recht komt en waar je behoorlijk wat trappen af moet om in de club de komen. Bijna sprookjesachtig zo mooi en diverse ruimtes waar bandjes spelen. Meestal imitaties van de Beatles en oh zo goed.

We gaan ontbijten en denk ik dat het schrijven er niet echt meer in zit en zal ik dat zondagavond proberen als we in ons laatste hotelletje ergens in de buurt van Dover zitten.

Fijn weekend allemaal en liefs van ons.

1. Mo en Hans:
    21 juni 2019
    Mooi verhaal en prachtige foto’s .. keep in touch 😘
  2. Wil:
    21 juni 2019
    Weer een leuke Verhaal Branca en Simon Allemaal, fijne dagen dikke kus
  3. Erna:
    22 juni 2019
    Wat een er leuk reisverslag, altijd heerlijk aan het genieten van de mooie verhalen!👍
    Lieverds nog een hele fijne dagen samen met jullie vrienden en geniet.
    Weer prachtige foto’s...💋