Dorset en Bath

18 juni 2019 - Bath, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 5e dag

Gisteren in Bridport aangekomen en doorgereden naar Westbay, daar waar de serie Broad Church is opgenomen. Heel mooi daar en echt een locatie waar ik graag naar toe wilde. Kunnen we ook weer afschrijven. Foto’s van de Klif hd ik al gedeeld met jullie. Is die bruinkleurige grote krijt klif.

Bridport ligt in Dorset en de klif aan de Jurassic Coast. Daar nog geluncht en gewandeld. Toen richting ons verblijf, een B&B ook in Bridport. De kamer was gezellig, maar klein en het bed was helemaal klein, een twijfelaar. Heb ik ooit eens in mijn jonge jaren voor mezelf gehad. Ik zag de bui al hangen. Had in het vorige hotel ook al twee nachten slecht geslapen omdat het alarm beide nachten is afgegaan. Badkamer en toilet moesten we delen. Geen wasbakje op de kamer, wel koffie en thee.

‘s Avonds naar een pub om te eten, ik dacht een steak te bestellen, maar kreeg een of andere hamlap die brem zout was. Ik ken al die steaks ook niet bij naam en deze leek me wel lekker. Niet dus! En natuurlijk weer doperwten, hadden we net trek in.

Laat ik nou best goed hebben geslapen in dat bedje, tot nu toe mijn beste nacht geweest.

De gastvrouw had een eenvoudig maar lekker ontbijtje voor ons gemaakt. Na het ontbijt weggereden. We zouden naar de Stonehenge gaan, maar dat bleek toch wel een eind uit de richting van ons volgende hotel in Bath en bovendien regende het. Besloten om maar Bath te rijden en daar iets te gaan ondernemen. Ook in Bath bleef het regenen, heel jammer maar dan ga ik niet voor de gezelligheid aan de wandel. Doe ik thuis ook niet, hier ook niet!  Van de rit naar Bath enorm genoten, mooie landschappen gezien, prachtig wat is het hier mooi.

In een restaurantje lekker aan de koffie met een stuk gebak. Daarna naar ons volgende logeeradres. Is een groot huis met een woonkamer, eetkamer en grote keuken en bijkeuken met wasmachine, droger en vriezer en een mooie badkamer. Boven ook nog een badkamer en vier slaapkamers die verhuurd worden en wij zaten daarboven in een soort loft. Stond een twee persoons bed van 160 breed, heerlijk. Meer stond er niet want je kon gebruik maken van alle ruimtes beneden en omdat het zo regende hebben we besloten lekker in de woonkamer te gaan zitten. Tv met Netflix, ik mijn dochter de inlog gegevens gevraagd en zijn we weer Broad Church gaan kijken. Tussendoor brood gegeten, gister bij de Lidl boodschappen gedaan.

Om 21 uur gaan douchen en nu dan boven op de kamer. Morgen gaan we naar Banbury boven Oxford. Daar woont de broer van ons Engelse vrienden Karen en Mark. Die heeft twee jaar geleden een gigantisch landhuis gekocht en daar mogen we logeren. We kennen hem ook, is ook al een keer bij ons geweest samen met zijn vriendin. Hij wist nog leuke dingen om te doen dus ik ben benieuwd?

Overmorgen naar Chester, daar een nachtje en dan naar Karen en Mark in Wallasey, Liverpool.

We genieten nog volop en zijn blij dit nu te ondernemen

Groetjes van ons

1. Mo en Hans:
    18 juni 2019
    Als je terugkomt maak ik een lekkere doperwtentaart voor jullie! Heerlijk 🥗 dat wordt smullen 👍🏻🤭
  2. Branca:
    Weer leuk verhalen
    O ja terugkomen maak ik doperwten soep Haha lekker Branca en Simon dikke kus
  4. Branca:
    20 juni 2019
    Eet maar lekker zelf op haha