Dag 2 en 3

17 juni 2019 - Bridport, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 15 juni

Vandaag Hastings verlaten en richting   gereden. Prachtige landschappen onderweg gezien en bij de Krijtrotsen gestopt en lekker gewandeld, een heel stuk omhoog gelopen om het uitzicht te bewonderen. Wat is het mooi hier!

Daarna doorgereden naar de Seven Sisters een aaneengesloten rots bestaande uit 7 delen vandaar ook de naam Seven Sisters denk ik? Daar aangekomen, eerst een bakkie leut genomen, waren we wel aan toe. Vanmorgen op de kamer Nescafe gezet en om 8 uur waren we daar al weg,   wat een rampen kamer daar, maar goed het bed was wel om te slapen. Douchen kon je in bad met de douchekop in je hand, dat heb ik overgeslagen.

Bij de Seven Sisters kon je beneden het strand op dat uit enorme stenen bestond. Niet echt om te recreëren en toch werd het gedaan. Was heerlijk daar!  Een tijdje rondgehangen en toen weer de auto in. Navigatie ingesteld voor ons tweede hotel. Dat was 350 km en een paar uur reistijd verderop. Weer langs prachtige plaatsen gereden, je komt ogen te kort. Ben echt verliefd geworden op Engeland, wat mooi. Echt een aanrader voor wie het fijn vindt om met een auto te reizen. Natuurlijk ook hier veel file leed, maar ach we hebben geen haast.

Ik kan even niets plaatsen want ik vergeet steeds de wifi code te halen.

We hebben het reuze naar ons zin en zijn ons tweede dag in Weymouth. Leuke plaats/stad en een gezellig centrum.

Gisteravond zijn we in de pub gebleven en dat was zo gezellig. Mensen maken heel snel contact met je. Er was live muziek, echt heel goed. Er werd gedanst en al snel was ik de Sjaak en moest mee dansen. WTF... vakantie toch, ff uit je dak gaan. Dat kun je hier overigens heel goed. Super!

Vanmorgen (16 juni) vroeg opgestaan en op zoek gegaan naar een restaurantje om te ontbijten, we hadden trek in een English breakfast. Gevonden en heerlijk ontbeten. Daarna lekker door de stad gewandeld en ‘s middags naar Lulworth gereden. Daar aangekomen moest je een enorme klim maken om bij Duddle Door te komen. Dat is een rots met een gat erin.

Na veel pijn en moeite boven gekomen, echt niet te doen. Kon je vervolgens weer helemaal naar beneden gaan afdalen, dat dus niet gedaan want je moet om terug te kunnen weer naar boven klimmen. Het gat in de rots nog niet gezien. Toen we in de auto zaten kwamen we erachter dat we bij de grotten zaten ipv de Duddle door (gat in rots) Stukje verder gereden en kwamen we daar waar je was uitgekomen als je de berg had afgelopen. Dus we hadden die hele wandeling naar boven niet hoeven maken. En ik vandaag geen pijn in mijn kuiten had gehad. Om bij dat gat in de rots te komen moest je weer een mega klim naar beneden maken en dat konden we echt niet meer opbrengen, dus van afstand een foto gemaakt.

s’ Avonds de stad in geweest en ergens gegeten. Bij elke maaltijd die we hier bestellen zitten doperwten bij, we eten dus al drie dagen doperwten, lekker joh, kan geen doperwt meer zien en verlang naar iets anders. Misschien morgen, is een verrassing???

We zitten nu in Bridport, daar later meer over nu eerst dit plaatsen.

Groetjes

1. Wil: