Bleu Mountain dag 9

16 juni 2018

Dag 9  Bleu Mountains

Vandaag kwart over 6 opgestaan, erug vroeg dus. We moesten om 8 uur bij een ander hotel staan waar we opgehaald werden om naar de Bleu Mountains te gaan. Het busje was op tijd, nog wat mensen opgepikt en gaan. Het was twee uur rijden en na een uur koffiestop van 20 min en weer door.

De rit ging aardig de hoogte in en op een gegeven moment kwamen we aan in een of ander oud dorp. De reisleider vertelde veel over de geschiedenis van Bulgarije en over het dorp waar we waren. Allemaal houten hutjes met 3 lagen aan dakpannen om hun huis tegen slecht weer te beschermen. Sommige huizen waren van buiten helemaal opgeknapt en voorzien van dubbel glas, verder alles authentiek gelaten. We konden ons flesje water vullen met water uit de bergen en dat was lekker koud.

Daarna weer de bus in op weg naar het restaurant voor een Bulgaarse lunch, die bestond uit een bonensoep, een stoofschotel en een schaaltje Bulgaarse yoghurt toe. Allemaal erg lekker. Daarna weer de bus in op weg naar de stoeltjesliften die ons naar beneden zou  brengen.

In de bus zat een jochie dat al een poosje wagenziek was en in het restaurant al de hele wasbak plus vloer onder gekotst had en ja hoor in de bus was het ook raak. Gelukkig had zijn moeder een plastic zak bij zich en die werd dan ook lekker vol gekotst. Vies hoor!

Onderweg begon het te regenen en was er onweer in de verte te horen. Toen we bij de stoeltjeslift aankwamen kregen we te horen dat we er niet in konden vanwege het onweer. Echt balen want we hadden een flinke klim naar beneden gemaakt en moesten nu dus weer helemaal terug. Ondanks het beetje regen wat viel en het onweer was het bloedheet, dus toen we boven aankwamen waren we natter van het zweten dan de regendruppels. Lieve help wat een klim, was op toen ik boven was.

De bus in en stond er nog een wijnproeverij op het programma. We kwamen aan bij een prachtig en vrij nieuw gebouw. Daar werden we ontvangen door een sommelier die ons meenam naar de wijnkelder. Daar lagen gigantisch veel wijnvaten opgeslagen. Na wat tekst en uitleg naar boven waar mooie gedekte tafels stonden met wat hapjes die bij de diverse soorten wijn gegeten worden. 3 Soorten wijn geproefd en erg lekker, hapjes trouwens ook. Daarna naar de winkel om te shoppen. Zelfs de wijn was daar super goedkoop maar hoe neem ik een paar flessen mee naar huis? Dus niks gekocht helaas! Ik ga wel kijken of ze in Nederland te koop zijn, volgens de sommelier was dat haast wel zeker.

Toen weer een uur in de bus en waren we om 18 uur  weer in het hotel. Eerst wat gezellig gedronken met de groep Hollanders en toen snel nog wat gegeten. Na het eten in het hotel gebleven en nu op de kamer. Siem kijkt voetballen en ik zit op balkon. Morgen de laatste volle dag hier en schijnt het weer niet geweldig te zijn. Dat zien we morgen dan wel weer! Als het mooi is gaan we nog even bakken op het strand.

Dat was het dan weer! Groetjes en kus van ons

1. Wil:
    16 juni 2018
    Weer een leuke dag gehad. wel balen van de stoeljelift Maar wel een leuke dag gehad. Branca. Niet 12 flessen wijn Gekocht. Haha Bedankt leuk Branca en Simon nog een fijne avond en slaap lekker Dikke kus
  2. Mo en Hans:
    17 juni 2018
    Weer een geweldig verhaal! Zie je dat bloggen loont😊 er gebeurd genoeg 👍🏻 Geniet nog ff lekker 💋
  3. Branca:
    17 juni 2018
    Je hebt helemaal gelijk gehad, echt leuk om te doen en schrijft makkelijk weg als je steeds per dag deel wat noteert. Dat doe ik eerst in note’s en als ik klaar ben kopieeren en in de blog plakken. Tot zaterdag Yamas😘